Tuesday, October 14, 2008

Quirks make the world go round (at least in my head)

On Friday, just as I hit "publish" on my work rant, my blogfriend/friend in my head, Chubbs, tagged me for this uh shall we say social revelation. How did she know I needed a break from the rants swirling around in my head? (I have no idea why I've been feeling edgy lately. Lemme go check the calendar. LOL) Thanks, Chubbs for the much needed distraction. :)


  1. Link back to the person who tagged you

  2. Mention the rules on your blog

  3. Tell about 6 unspectacular quirks of yours

  4. Tag 6 following bloggers by linking to them

  5. Leave a comment on each of the tagged bloggers blogs letting them know they've been tagged

  6. You can now display this charming dalek image i created when tagged!
Dang, this was hard. I reveal so much here, you would think all quirks would be exposed already. But alas, I came up with 6. Even though I'm not quite sure how 'unspectacular' they are. LOL

1. I must MUST sleep with at least my big toe if not my whole foot peeking out from under the covers. I need the ventilation to stave off feelings of claustrophobia in my sleep. Even though, I'm not claustrophobic. Oh and the covers can never be completely over my head either.

2. I'm deathly afraid of people on stilts. If they get too close, I wail and run like a terrified 3 year old. I was chased down 3rd avenue in high school by a man on stilts passing out fliers and I ain't been right since. Bastard.

3. I've never shaved my legs in my life. And for the record, I've never had to. Take a look at the picture above. Do you think I need to shave??? LOL

4. I dance around my living room as if I were on the set of a music video. I come up with the concept of the video in my head and then act it out. Only in my living room. The mirror is the camera.

5. I stack my groceries in a neat tight rectangular shape when I place them on the conveyor belt at the grocery store. It's like a puzzle game to see how all my food fits together.

6. I scrutinize people named Janelle. If I encounter anyone named Janelle I size them up to see if they are worthy to share my name. And they lose 2 points if they spell it wrong.


So there you have it, even more butterfly quirks. And now that I've been forced to think about it I can think of quite a few more but I'll spare you the more embarrassing ones and stick with six.


Mackdiva, Miss BB, Eve, Asha, Wendy, JazzBrew and The Black Larry David - TAG! You're it. (SIDEBAR: yes I can count but another one of my quirks is that I believe in the spirit of the law not the letter of the law. Sue me! hahahahahahaa)


oh and let me insert the image (see I do follow the rules...when I remember...hahahahaha)

7 comments:

JazzBrew said...

I've been tagged!

You know, I've been thinking of creating a blog separate from my music site and you have just given me material for my first entry. Lex is probably happy to hear that since I've been using her blog to make personal comments about my life. Sorry Lex - I just feel comfortable at your spot.

Stay tuned. How did ya'll come up with titles for your blogs?

P.S. Janelle - I wouldn't change one single thing about the sexy leg in the picture.

Janelle said...

Glad I could be of service, Jazzbrew. Now get to writing! LOL

ummmm I think my title derived from everyone calling me a social butterfly and me needing my own space to think. I find I think better when I write things or talk things out. So this was my refuge for such discussions, hence the name.

Jazz, see why I lub you??? Thanks for the compliment on my walking sticks. Lmao

Eve said...

Chal-lenge!!! Awww...shit, girl.
You know I have too many damned quirks, but Imma soldier, thought I told ya, so I'm on this in the a.m.
Stay tuned!

rashad said...

I was going to post my quirks on my blog and all that, but then I thought about it..My whole blog is based on my asinine quirks and shit, so I am going to defiant and not do it. How 'bout them apples???

£ said...

what in the braggery in this bloggerie...? um lets discuss you and the not shaving your fantastic gams thing. I envy you janelle. I envy you so hard.

also too i'd like to mention that i do the same thing as far as dancing in my livingroom. choreographing elaborate sequences too! glad to know im not alone. :) just add the dining room, my bedroom, the kitchen..basically wherever the spirit hits me. *cue abbas dancing queen*

wait that song sucks.

*cue the jacksons dancing machine*

p.s for jb - no need for apologies. your comments/insights are welcome! its all good in the bloggerhood lol

JazzBrew said...

Well.... I did it. Started a blog and posted the quirks. That was tough. I have discovered that I am a strange dude...

http://jazzbrew.blogspot.com/

Wendy said...

Ok so I know I am late and I see that I was tagged. I am such a novice that I do not know how to respond. Oh do not get me wrong I have many quirks just do not know how to tag others. Help!!!